VAKONDTÚRÁS TORTA



Honey lányom 3. születésnapjára készítettem ezt a Vakondtúrás tortát.
Kedvenc törpéjével díszítettem.
Nagyon örült neki!:)

Azóta már készítettem Vakondtúrás tortát Kisvakonddal is.


Piskóta:
  • 5 tojás
  • 80 g (4 ek) kristálycukor
  • 1 dl étolaj
  • 100 g (5 ek) finomliszt
  • 40 g (2 ek) holland kakaópor
  • 1 cs sütőpor
Töltelék:
  • 2 cs habfixáló
  • 2 ek porcukor
  • 0,5 l habtejszín
  • 80 g csokilencse vagy kakaós tortadara
  • 3 db banán
  • citromlé

Elkészítés:

1. Előmelegítem a sütőt. Sütőpapírral kibélelek egy 26 cm átmérőjű tortaformát.

2. Szétválasztom a tojásokat, a fehérjéket kemény habbá verem. A tojássárgákat a cukorral habosra keverem és belecsurgatom az olajat. A lisztet összeszitálom a kakaóporral és a sütőporral majd a fehérjehabbal váltakozva óvatosan a tojássárgákhoz forgatom. A tésztát a formába öntöm.

3. Középfokozaton kb. 30 perc alatt készre sütöm. (Tűpróba!) Kiborítom a formából, rácson hűlni hagyom.

4. Miután kihűlt, kiskanállal kikaparom a tészta közepét úgy, hogy a piskótalap szélén 2 cm-es perem maradjon. A kikapart tésztát durvára morzsolom és félreteszem.

5. Elkészítem a tölteléket: a tejszínhabot, porcukorral és habfixálóval kemény habbá verem. Lyukas fakanállal óvatosan beleforgatom a csokilencsét vagy a tortadarát.

6. A megtisztított banánokat hosszában félbevágom és megkenem citromlével. A lapos oldalukkal lefelé a kivájt torta aljára sorakoztatom.

7. A tejszínhabot félgömb alakban ráhalmozom a tortára. A félretett, szétmorzsolt tésztával mindenhol befedem, enyhén rányomom.

8. Letakarva egy éjszakára hűtőbe teszem! Tényleg adjunk neki egy éjszakát!!! A piskóta így kellően megpuhul, nem morzsálódik és gyönyörűen szeletelhető.





Forrás: Tutireceptek

9 megjegyzés:

Arikel írta...

Már a kép is nagyon étvágygerjesztő :) Egyszer a húgom csinált ilyet, de azt hiszem valamilyen porból. Tényleg létezik ennek előre gyártott változata, vagy valami másra emlékszem?

Mennyei Manna írta...

Szia Arikel!

Jól emlékszel, létezik dobozosban!

miniMálna írta...

boldog szülinapot kívánok a kis Hannának! ez melyik törpe?

Mennyei Manna írta...

Köszönöm, bár nem most volt a jó kívánságot örömmel bezsebeltem!:D

Honey kedvenc törpije, a Szende!

Millie írta...

Nyammmmm!!!!!!
Boldog szülinapot a kis "nagylány"-nak!!!

Mennyei Manna írta...

Köszönjük Millie!:)

Maca írta...

Hasonló finom recepteket találsz itt:
www.finomreceptek.hu

Névtelen írta...

Nagyon köszönöm!!Én már 2x megsütöttem, és örültek az ünnepeltek!!Mindenkinek ajánlom!!

Mennyei Manna írta...

Nagyon szívesen! Örülök, hogy jól sikerültek!:)

Szintia

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin