ERDEI GYÜMÖLCSÖS JOGHURT BOMBA



Ezt a tortát még Erzsébet napra készítettem az Anyukámnak!



Csíkos piskótaroládhoz:
  • 6 tojás
  • 6 ek kristálycukor
  • 1 dl olaj
  • 1 cs só
  • 5 ek liszt
  • 1 ek kakaópor
  • 2 ek rum
Töltelék:
  • málna- vagy áfonyalekvár
Joghurtkrém:
  • 12 ek porcukor
  • 25 g zselatin (Horváth Rozi)
  • 450 g erdei gyümölcsjoghurt
  • 1 citrom reszelt héja
  • 5 dl habtejszín

  • 300 g erdei gyümölcs






Elkészítés:

1. Előmelegítjük a sütőt. A gáztepsit kibéleljük sütőpapírral.

2. Elkészítjük a csíkos piskótaroládot: a tojásfehérjét habbá verjük, sárgákat cukorral, sóval habosra keverjük, majd hozzácsurgatjuk az olajat. A fehérjehabra öntjük a cukros tojássárgáját, rákanalazunk 5 evőkanálnyi lisztet és egy lyukas fakanállal, óvatosan összeforgatjuk. A tésztát megfelezzük, egyik felébe kakaóport és rumot keverünk. Külön nyomózsákba töltjük a kétféle tésztát. A sütőpapírral bélelt tepsi egyik oldalánál indulva, a sárga tésztából egy csíkot húzunk. Ugyanakkora helyközt hagyok, mint amilyen vastag a piskótacsík és egy újabb csíkot nyomok. Így folytatjuk mindaddig, amíg a tepsi másik oldalára érünk. A közöket kitöltjük a kakaós piskótatésztával. Sütőbe toljuk, középső fokozaton 30 perc alatt készre sütjük.

3. Elkészítjük a joghurtkrémet: a zselatint elkeverjük a cukorral, hozzáadjuk a gyümölcsjoghurtot, a citrom reszelt héját és felmelegítjük. Forralni nem szabad! Hűlni hagyjuk. Ezután beleöntjük a tejszínt, elkeverjük és a krémet hűtőbe tesszük.

4. Tűpróbával ellenőrizzük, hogy megsült-e piskóta. Egy konyharuha segítségével, még melegen feltekerjük úgy, hogy a csíkok hosszanti irányban fussanak a roládon. Hűlni hagyjuk.

5. Miután kihűlt a piskóta kigöngyöljük, eltávolítjuk róla a sütőpapírt. Megkenjük málnalekvárral, visszatekerjük és vékonyan felszeleteljük.

6. Frissen tartó fóliával borítunk egy tálat, az oldalát kibéleljük piskótaszeletekkel. Megtöltjük a joghurtkrémmel, végül ráegyengetjük az ízlésünk szerint cukrozott gyümölcsöt. A maradék piskótaszeletekkel borítjuk. Egy éjszakára hűtőbe tesszük.

7. Tálalás előtt tortatányérra borítjuk.

29 megjegyzés:

duende írta...

Ez valami gyönyörű!!!

Beatbull írta...

Huhh, ez nagyon jól néz ki!

piszke írta...

Komolyan azt hittem a blogrollon nézve hogy egy meseszép medál...nem, meseszép torta :)

Ottis írta...

Nézz be hozzám :-)

marcsi írta...

Hűűűűű ez is egy csoda!!!!!!!!

Mennyei Manna írta...

Köszönöm!:)

napmátka írta...

Nagyon mutatós, gratulálok!

fifike írta...

Csak egy kérdés:
A joghurtkrémbe a habtejszínt felverve kell belekeverni?
A hétvégén készül az én joghurtbombám is:)

Mennyei Manna írta...

Kedves Fifike!

Örülök, hogy tetszik a bomba! Te már a második vagy akiről tudom, hogy megsüti mostanság. :)

A tejszínhabot nem kell felverni, csak beleönteni a joghurtkrémbe.

Még egy tanács, javaslom, hogy a tejszín után a gyümölcsöt is keverd bele a joghurtkrémbe, sokkal szebb és finomabb is lesz, mert a gyümölcs egyenletesen vegyül a krémmel! ;)

Magunk közt szólva :) én is így akartam, csak -mint mindig, a bombagyártás közben másik három dolgot is csináltam:)- véletlen ráöntöttem a piskótákra a krémet, még mielőtt belekevertem volna a gyümölcsöt. Így a bogyósokat még jól megcukroztam, hogy ne legyen savanyú, ha már rétegesen kerülnek a süteménybe.

Amikor elkészült a joghurtkrém kóstold meg és édesítsd ízlésednek megfelelően, ha úgy tetszik, azután mehet a piskótákra!

Sok sikert!

Szintia

fifike írta...

Szintia!

Köszönöm a kimertő, gyors válaszodat!
Nem ez az első "bombám", amit a Te recepted ihletett. Anyukám névnapjára készítettem capuccino-bombát, nagyon finom volt, de annyira mutatós persze nem lett, mint a Tiéd.
Gyanítom, ez a joghurtbombával is így lesz, de nem adom fel!
Egyébként nagyon szeretem a blogodat!
Fifike

Mennyei Manna írta...

Köszönöm Fifike, nagyon kedves vagy!:)

Névtelen írta...

Kedves Manna !

Tegnap megsütöttem ezt a gyönyörüséget. Ma vagyok szülinapos és gondoltam elkápráztatom vele egy kicsit a barátnömet:). Naggyon bejött, el volt ámulva a család töle.

Bár a joghurtkrém állagán még kicsit javíthattam volna, na de azt ugye az ember elöre nem tudhatja.

Én a krémbe 2dl tejszínt tettem és felturbóztam 1/2 kg túróval meg 1 citrom levével és ettöl olyan üde, savanykás íze lett, ahogy mi szeretjük.

1 hete találtam rá a blogodra ( meg az összes többire ) egy recept után kutakodva és azóta is ámulok ezen a rengeteg szépséges fotón. Azt hiszem a fogyókúrának ezennel löttek - akár jön a tavasz,akár nem.

Sok- sok további jó ötletet kívánok, hadd csábuljunk tölük:). Nagyon jó a blogod.
Ági Szlovákiából

Mennyei Manna írta...

Szia Ági!

Nagyon aranyos vagy, köszönöm neked a kedves sorokat! :))
Örülök, hogy sikered volt!
Én is szoktam túróval keverni, úgy is nagyon finom!

Ne add fel a fogyit!!! Sok sikert és soha viszont nem látott kilókat!

Szintia

Névtelen írta...

Szia Szintia!Én Moncs vagy Moncs80 vagyok az MM-ről,vagy Romfa az iwiw-ről:-)Nem tudtam,hogy melyik recepthez szóljak hozzá,mert egyszerűen CSODÁLATOSAK!!!!!!!!!!!!!Gyönyörű az egész oldal,GRATULÁLOK HOZZÁ!Nagyon sok reci töltelékbe kell olyan tejtermék amit nem tudok helyettesíteni sajnos.Kicsi fiam ugyanis tej-,és szójafehérje érzékeny.Ettől függetlenül mindennapos látogatód leszek.Üdv:Moncs

Mennyei Manna írta...

Szia Moncs!

De örülök, hogy jelentkeztél!
Jól vagytok?
Van egy barátnőm akinek, szintén tejérzékeny a kisfia, ígért tej- és tojásmentes recepteket, amiket publikálnék a blogomban.
Köszönöm kedves soraid!
Minden jót nektek!

Szintia

Névtelen írta...

Szia Szintia!Köszönjük jól vagyunk.Jól jönne még több ötlet!Nem lenne gondom,hogyha szója alapú tejszínt tudnék használni.Várom az újabb írásaidat:-) Üdv:Moncs

Eszter írta...

Ünnepi, családi vacsorához elkészítettem e, nemcsak látványnak gyönyörű, de fantasztikusan finom tortát, amivel óriási sikerem lesz.

Kedves Szintia, fogadd családom minden tagjának gratulációját.Imádok sütni-főzni.
Szívesen olvasom ajánlott receptjeidet a jövőben is.
Én a következő képen készítettem el:
A piskótát az általad megadott mennyiségből készítettem, málna dzsemmel kentem meg. A krémbe a Lidlben vásárolt (kis vödörben forgalmazott, 5oo gr.) krémtúróból,2 pohár joghurtból( ebben melegítettem fel a zselatint), 3 dl habbá vert tejszínből készítettem hozzákeverve a mirelit málnát.Nagy méretű torta lett belőle, ami pillanatok alatt elfogyott.

Mennyei Manna írta...

Kedves Eszter!

Nagyon-nagyon örülök a sikerednek!:)))

Tényleg nagyon finom lehet az túrós töltelék, amellyel készítetted! Sima vagy málnás joghurtot használtál?

Névtelen írta...

Szia Szintia!Az lenne a kérdésem,hogy ez a csodálatos joghurtos bomba kb mekkora méretű?Eléggé kicsike tálak vannak itthon,de arra gondoltam,hogy lehet elég lesz a nagyobbik jénaim is.De most gyorsan lemértem:8 cm magas és 21-21cm az átmérője.Lehet,hogy kicsike?Szombaton szeretném megsütni az anyukámnak a szülinapjára.Ha tudsz segíteni azt nagyon szépen megköszönöm!További szép napot,üdv:Moncs

Eszter írta...

Szia, Ismeretlen.
Én megsütöttem ezt a finomságot.
Nagy adag lett. a kelesztő tálamba raktam, ami kb. 12x24 cm-es. A telejét, ami a végén az alapja lesz,
egy gyümölcstorta formában megsütött lappal zártam le ( a kikevert piskótaalapból ennyi marad). Mielőtt a roládszeletekkel kibéleled a tálat, ne felejtsd kibélelni folpakkal, csak igy tudod kiforditani egészben a tálból.Én a Lidlben vettem finom túrókrémet (fél kilós kiszerelésben van kis vödörben nagyon krémes)és mirelit málnát használtam. Isteni lett. Jó sütést, hogy örömet szerezz anyukádnak. Üdvözlettel: eszter

Mennyei Manna írta...

Kedves Eszter és Moncs!

Az én tálam 11 cm magas és 24 cm átmérőjű. A gáztepsiben sütött piskótalapból elkészített tekercset, olyan vékonyra vágtam, amennyire csak tudtam, kb. 1,5 cm-es szeletekre. Éppen elég volt a tál kibélelésére és az aljára!

Szerintem jó lesz a jénaid és így bőven elég lesz a piskótád is!;) Sok sikert hozzá, Anyukádnak sok-sok Boldog Születésnapot Kívánok!:)

Eszter köszönöm a segítséget!;)

Szintia

Névtelen írta...

Köszönöm szépen Eszter és Szintia:-)))

Névtelen írta...

Szia Szintia!Megcsináltam a tortát azzal a különbséggel,hogy én natúr joghurtot használtam és abba raktam friss eperpürét.A tésztáját kicsit sűrűbb állagúnak gondoltam És csak egy kinyomózsákom van ezért elkezdtem a kakaós csíkkal.Gondoltam majd a papíron megtartja addig magát míg gyorsan a végére érek és elkezdhetem a fehéret csíkozni.Nem így lett ezért az egész kakaós lett.De nem bántam,mert a végeredmény valami csoda.A rózsaszín a kakaóssal hmmm.. folyt.köv.

Névtelen írta...

Anyu örült és én is:-) Azt hiszem ilyet máskor is csinálok,mert egyfolytában a gondolatomban motoszkál az íze.Még egyszer köszi a recit!Üdv:Moncs

Mennyei Manna írta...

Nagyon örülök a sikerednek Moncs!:)))
Biztosan nagyon szép lett a tortád! Még egyszer minden jó kívánságom az ünnepeltnek!

Névtelen írta...

Szia!

Szeretném megkérdezni, hogy a receptben leírt mennyiség hány főre való?

Köszönettel,
AA

SZINTIA írta...

Szia!
Kb. 12 szelet lesz belőle!

Névtelen írta...

Sziasztok!
Szeretném megkérdezni, hogy a tészta sütés közben mitől fog "feljönni", hogy lesz belőle igazi piskóta tészta? Öszintén, hány ember csinálta ezt igazából meg?
Üdv,
Attila

SZINTIA írta...

Kedves Attila!

A piskótatekercshez nem szükséges, hogy "feljöjjön" a piskóta! Jó ujjnyi vastagon tökéletes és könnyű feltekerni!

Duende elkészítette:
http://szellemafazekban.blogspot.com/2009/02/joghurtos-torta.html

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin