VAKONDTÚRÁS TORTA KISVAKONDDAL



Piskóta:
  • 5 tojás
  • 80 g (4 ek) kristálycukor
  • 1 dl étolaj
  • 100 g (5 ek) finomliszt
  • 40 g (2 ek) holland kakaópor
  • 1 cs sütőpor
Töltelék:
  • 2 cs habfixáló
  • 2 ek porcukor
  • 0,5 l habtejszín
  • 80 g csokilencse vagy kakaós tortadara
  • 3 db banán
  • citromlé



Elkészítés:

1. Előmelegítem a sütőt. Sütőpapírral kibélelek egy 26 cm átmérőjű tortaformát.

2. Szétválasztom a tojásokat, a fehérjéket kemény habbá verem. A tojássárgákat a cukorral habosra keverem és belecsurgatom az olajat. A lisztet összeszitálom a kakaóporral és a sütőporral majd a fehérjehabbal váltakozva óvatosan a tojássárgákhoz forgatom. A tésztát a tortaformába öntöm.

3. Középfokozaton kb. 30 perc alatt készre sütöm. (Tűpróba!) Kiborítom a formából, rácson hűlni hagyom.

4. Miután kihűlt, kiskanállal kikaparom a tészta közepét úgy, hogy a piskótalap szélén 2 cm-es perem maradjon. A kikapart tésztát durvára(!) morzsolom és félreteszem.

5. Elkészítem a tölteléket: a tejszínhabot, porcukorral és habfixálóval kemény habbá verem. Lyukas fakanállal óvatosan beleforgatom a csokilencsét vagy a tortadarát.

6. A megtisztított banánokat hosszában félbevágom és megkenem citromlével. A lapos oldalukkal lefelé a kivájt torta aljára sorakoztatom.

7. A tejszínhabot félgömb alakban ráhalmozom a tortára. A félretett, szétmorzsolt tésztával mindenhol befedem, enyhén rányomom.

8. Letakarva egy éjszakára hűtőbe teszem! Tényleg adjunk neki egy éjszakát!!! A piskóta így kellően megpuhul, nem morzsálódik és gyönyörűen szeletelhető.





Forrás: Tutireceptek

22 megjegyzés:

duende írta...

Hát ez... hát eeez.... hááát ez valami tüneményes!!!! :)))

Ilyet akarok majd szülinapomra!!!

Hát ez nagyon-nagyon tetszik nekem!!!

Az év tortája kitüntető címet adományozom néki! :)))
Irtó aranyos. A kis vakond. De szerettem gyerekkoromban...

Limara írta...

Fantasztikus! :))
Kellemes,, napsütéses Húsvéti Ünnepeket kívánok! :))

Mennyei Manna írta...

Örülök, hogy tetszik!:)
Nektek is Kellemes Húsvéti Ünnepeket Kívánok!

napmátka írta...

Köszönöm Neked az ünnepi jókívánságokat. Én is kívánok gyönyörűséges, örömteli húsvétot!
Ildikó

Andi írta...

Annyira örülök ennek a receptnek, pont ezt kerestem! Nagyon jól néz ki a kisvakonddal a tetején!! :-)

Mennyei Manna írta...

Én is köszönöm Ildikó és azt is, hogy rendszeresen olvasol! ;)

Mennyei Manna írta...

Kedves Andi!

Nagyon szeretjük ezt a tortát! Egyszerű de nagyszerű!
A Kisvakond marcipánfigurát beszerezni sokkal nagyobb tortúra volt, mint a tortát elkészíteni!
Remélem Neked is sikered lesz vele! ;)

Szintia

Andi írta...

Megsütöttem és nagy sikerem volt vele, még nekem is ízlett, pedig nem vagyok egy tortaimádó! Szépséges is lett, finom is lett, nagyon örülök a receptednek! :-) Köszönöm!

Mennyei Manna írta...

Andi!
Örülök a sikerednek és annak, hogy ízlett!:)))

Receptgyűjtő írta...

Nagyon aranyos, és ötletes!!!!! :-)

Mennyei Manna írta...

:))

Linda írta...

A kis vakondot a tetejéröl honnan szerezted, pont ilyet keresek én is marcipánból? :-)

Mennyei Manna írta...

Szia Linda!
Miután kitaláltam, hogy a mostani vakondtúrás tortán csak is KisVakond lehet férjem minden lehetséges helyen megnézte a közelben!
Végül egy kecskeméti cukrászdában találta!

Linda írta...

Szia,

köszi az infót, idöközben én is körbenéztem és találtam Pesten egy marcipán diszeket készitö hölgyet...fényképet elküldve rendeltem egy KisVakondot, ma este megyek érte. Kiváncsi vagyok milyen lesz :-)

Mennyei Manna írta...

Jó ötlet, hogy készíttetted! Biztosan szép lett, hiszen ezzel foglalkozik a hölgy!

Anikó írta...

Szia! Fiamnak szeretném megcsinálni ezt a tortát a 2. szülinapjára, a Kisvakond nagy kedvence.
AZ lenne a kérdésem, hogy melyik kecskeméti cukrászdában kaptatok Kisvakond figurát?
Ancsa

SZINTIA írta...

Szia Anikó!

A Nagykörősi utcán a Fodorban!
Remélem Ti is kaptok!+++
Sok sikert!
Szintia

Anikó írta...

Köszi a gyors választ! Én is remélem!

Tóth-Kalmár Family írta...

Kedves Szintia!
Köszönöm a szuper 5letet, kisvakond figurát már megrendeltem, de habfixálóról még nem hallottam (nem a főzőtudományomért vettek el), hol lehet beszerzni, és milyen kiszerelésben van???
Köszönöm! Szép a blog, szépek a képek!!
Üdv, Ági

SZINTIA írta...

Szia Ági!

Csak most láttam, hogy írtál!
A habfixálót olyan kis tasakban lehet kapni, mint a vaníliás cukrot.
Minden nagyobb élelmiszerüzletben megtalálható.

Jó sütögetést!
Szintia

Viki írta...

Szia!
Nagyon tetszik a torta és szeretném megsütni kisfiam 3. szülinapjára. Kicsit a krémtől féle, hány napot bír ki ez a tejszínkrém? Nem plöttyed össze? Esetleg Hulalaával helyettesíthető?
Üdv.:
Viki

SZINTIA írta...

Szia Viki!

Szerintem ne tárold napokig! A tálalás előtti este készítsd el! Garantáltan elfogy! ;)

Szintia

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin